Ankara’daki metro ihalesi için Gülermak firması ve Mansur Yavaş’a PD’den 11 soru  

Toygun ATİLLA

Meseleyi artık herkes biliyor. Fakat bilmeyenler için kısa bir hatırlatma yaparak konuya girelim ve ardından önemli soruları soralım.

İLK İHALEDE 579 MİLYON EURO İKİNCİ İHALEDE 380 MİLYON EURO TEKLİF

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin Dikimevi-Natoyolu metro ihalesi için yaptığı ilk ihale 15 Ocak’ta sonuçlandı. En iyi teklif 575 milyon euro ile Mehmet Cengiz’in sahibi olduğu Cengiz İnşaat’tan geldi.

Ankara Büyükşehir Belediyesi, bu teklifin yaklaşık maliyet olan 370 milyon Euro’nun yüzde 55’in üzerinde kalmasından dolayı ihaleyi iptal kararı aldı.

İptal edilen ihale 22 Kasım 2024’te yenilendi. Ankara Büyükşehir Belediyesi, 10 ay önce 370 milyon olarak ilan ettiği inşaat maliyetini bu sefer 512 milyon euroya çıkardı.

Bu ihaleyi, ilk ihalede 579 milyon vererek Cengiz İnşaat’ı geçen Gülermak Ağır Sanayi, 380 milyon euro vererek kazandı.

GÜLERMAK VE ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NE 11 SORU

Bu kısa hatırlatmayı yaptıktan sonra herkesin üç maymunu oynadığı ve derin bir sessizliğe gömüldüğü ihale ile ilgili sorularımızı soralım.

  • 1- Ankara Belediyesi ilk ihalede metro inşaatının maliyet hesabını hangi kriterlere göre 370 milyon euro olarak belirledi?
  • 2-Aradan geçen 10 ay içinde metro inşaatının maliyeti nasıl 512 milyon euroya çıktı?
  • 3-İlk ihalede 579 milyon euro teklif veren Gülermak firması maliyeti 142 milyon euro daha yüksek olan ikinci ihalede 199 milyon euro daha düşük 380 milyon euro teklif verdi?
  • 4-Aradan geçen 10 ayda inşaat malzemelerine gelen zamlara rağmen Gülermak bu teklifi vermeyi nasıl başardı?
  • 5-Gülermak firması 380 milyon euroya metro inşaatını tamamlayabiliyorsa neden ilk ihalede Cengiz İnşaat’tan bile daha yüksek teklif verdi?

ALKIŞLAYAMADIM, SORGULADIM

Bir ihalenin özelinde 11 soru sorduk. Soruları çoğaltmak mümkün. Şimdilik bu sessizlik içinde bu sorulara yanıt verilmesini bekleyelim.

İnanın ben de, Mansur Yavaş’ı ve Ankara Belediyesini kamuyu 190 milyon euro kara geçirdiği için övmek, avuçlarım patlayana kadar alkışlamak, diğer meslektaşlarım gibi bir başarı hikayesini kaleme almak isterdim.

Ama bu ihaleyi inceledikçe maalesef bunu başaramadım.

Yandaşın, candaşın ve fondaşın sustuğu ortamda sorularımıza yanıt arayalım istedim.

Bu soruların, yanıtlarını hem Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden hem de Gülermak’tan bekliyoruz.

İLGİLİ HABERLER

İşte, Ankara’daki metro ihalesinde 199 milyon euro fiyat kırarak alan Gülermak firması

Ankara’daki metro ihalesinde İmamoğlu-Yavaş rekabeti 199 milyon euro fiyat kırdırdı

İBB’nin Kirazlı-Halkalı metro ihalesinde Kalyon-Özgün yapı ortaklığı ipi göğüsledi

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir